Eindelijk fietstocht begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marc smits - WaarBenJij.nu Eindelijk fietstocht begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marc smits - WaarBenJij.nu

Eindelijk fietstocht begonnen

Door: marcsmits10

Blijf op de hoogte en volg marc

30 September 2011 | Nederland, Amsterdam

25/09 hebben we per fiets Lhasa verlaten en is de tocht pas echt begonnen, iedereen keek er ook naar uit. Na 40 km had Willie als eerste al een lekke band, ondanks de hagelnieuwe binnen en buiten banden. De eerste dag was een rustige tocht, de dagen daarna zat er meestal wel een klim van een bergpas in. M.n. op de hoogte van zo'n 4000 mtr. is het klimmen erg pittig, maar het gaat ons beide goed af. De overnachtingen in het tentenkamp zijn erg basic, wel gezellig en het is een verbazing hoe de Nepalese koks met weinig middelen zo'n goede maaltijden kunnen bereiden (pizza, rijstepap, pasta, pannekoeken,....).
Op fietsdag 2 hadden we een klim van 24 km, 1200 h.m., pittig maar zeer de moeite waard met op de top van 4800 mtr. een prachtig uitzicht over het heilige Yamdrok Tso meer.
Op de 3e dag een klim van 20 km, 680 h.m., top van 5040 mtr. (aankomst zie foto). Daarna een prachtige afdaling met schitterende uitzichten, waar je maar foto's van blijft maken, die helaas niet helemaal weergeven van wat je werkelijk ziet.
Na 3 overnachtingen in tenten (zie foto tentenkamp) hebben we nu 3 overnachtingen in hotels in Gyantse en Shigatse. Eindelijk douchen en scheren!
Vandaag een vrije dag in Shigatse en de mogelijkheid om de zoveelste tempel te bezoeken hebben we dan ook maar aan ons voorbij laten gaan.
Morgen (01/10) fietsen we verder richting Everst Basecamp met 3 passen naar hoogtes van boven de 5000 mtr. en hopen op 4 en 5/10 de Mount Everest te kunnen zien. We zullen dan ook de komende 8 dagen in het tentenkamp bivakkkeren en zullen geen internet, waarschijnlijk wel GSM bereik hebben.
Ons volgende verslag zullen we dan ook waarschijnlijk pas vanuit Nepal in de 2e week oktober kunnen schrijven.
Vele groeten vanuit het mooie Tibet van willie marc

• 01 Oktober 2011 - 13:53

Anita:

Hee mannen, gaaf hoor wat jullie doen. Ben jaloers, al zou ik het ook niet kunnen hoor, haha. Ik heb geen fietsbenen. lekke band? Dat moet jullie dan weer net overkomen hè.
    Zet eens wat meer foto's op deze site. Da's leuk voor ons. Ook al is het in het echt mooier. Het geeft in ieder geval een indruk. Succes de komende dagen en geniet van de mooie uitzichten en cultuur.

Tot over 8 dagen.
    Groetjes Anita

• 07 Oktober 2011 - 09:17

Wilma:

Tashidelek,

Wat gaaf man, je hebt bijna dezelfde foto's als wij. Behalve de fiets die hebben wij niet op de foto's.
    Marc, ik heb diepe bewondering, dat je daar fiets. We hebben daar gelopen en met de bus gereden en dat was al vermoeiend. Die hoogte dat is toch wel iets aparts, vind je niet? Ben benieuwd of je een glimp kunt opvangen van de Mount Everest. Wij hebben een klein topje gezien. Het blijft spectaculair, wat een inmense berg. Zijn er van de maloten die hem beklimmen!!!!
    Ik wil straks meer verhalen en foto's horen en zien.
    Geniet er nog van. Maar bereid je voor op Kathmandu, een heksenketel. O. zo druk........
    Groetjes en nog veel plezier.
    Zij, die net terug is en nog niet echt kan aarden!!!!!

• 08 Oktober 2011 - 16:41

Peter:

Hallo Marc en Willie,
    Fotos zijn erg prachtig uit. Wat een avontuur. Hoe was Everest Base Camp ? En nu de spectaculaire afdaling naar Kathmandu. Ik hoop dat jullie nog meer foto's plaatsen. Veel succes verder met de fietstocht. Groet, Peter Tonies